Як правильно і грамотно написати резюме на роботу, щоб точно взяли: рекомендації щодо складання резюме з досвідом і без досвіду роботи з радами, зразками, прикладами і шаблонами

Резюме — це документ, який містить повну коротку інформацію про кандидатуру при влаштуванні на роботу. Існує багато варіацій його написання, і ми розглянемо найактуальніші на сьогоднішній момент. Допоможемо з’ясувати, що потрібно вписувати в документ, а чого краще уникати, і як зробити резюме, щоб вас прийняли на роботу.

Як написати резюме для прийому на роботу: головні вимоги?

  • Грамотність — документ, складений без помилок, підвищує шанс вашого прийому на вакансію.
  • Стислість — як би багато інформації про вас не було, її необхідно розмістити максимум на 2-х сторінках формату А4.
  • Лаконічність — стиль написання в 95% випадків повинен бути інформативним і простим, не потрібно намагатися написати про себе роман.
  • Правдивість — все, що вказується на папері, має бути і в дійсності, не прикрашайте свої здібності, особливо ті, якими ви не володієте.
  • Читабельність — резюме має бути в обов’язковому порядку складено в одному строгому стилі, виняток — творчі професії, де можна відходити від загальноприйнятих правил.
  • Якісність — використовуйте папір хорошої якості, обов’язково білого кольору. Ключові моменти в тексті, такі як підзаголовки, виділяйте жирним шрифтом і підкресленням.
  • Конкретність — пишіть тільки ту інформацію, яка актуальна для певного роботодавця.
  • Вибірковість — вписуйте те, що буде цікаво конкретного роботодавця, не намагайтеся розмістити всю інформацію про себе.
  • Активність — вживайте дієслова лише в изъявительной формі, в теперішньому часі від 1-го особи. Наприклад, не «можу зробити роботу в програмі 1С», а «роблю роботу в програмі 1С» або «володію програмою 1С».

Що врахувати, щоб грамотно написати резюме на роботу?

Перш, ніж почати складати документ, який розповість про вас роботодавцю, потрібно врахувати важливі моменти. Знаючи, як і що поміщати на сторінку вашого життя, ви досягнете успіху в багатьох справах.

  • Використовуйте стандартні шрифти Times New Roman або Arial розмірами 14 або 12.
  • Обов’язково робіть поля при складанні резюме в електронному вигляді. Вони становлять 2,5 см — по лівому краю і по 2 см зверху, знизу і по правому краю.
  • Для більшої продуктивності та зацікавленості можна використовувати фото. Воно обов’язково повинно бути у строгому форматі, як на паспорт — інші види фото будуть недоречні для здобуття посади.
  • Якщо інформації забагато і вона не поміщається на одну сторінку, то при заповненні другий необхідно нумерувати сторінки, починаючи з другої.
  • При написанні зверніть особливу увагу на те, щоб кожен підзаголовок був відділений від попереднього.
  • Використовуйте зрозумілі і прості слова і вирази, не треба філософствувати, особливо, якщо ситуація цього не дозволяє.
  • Використовуйте для кожної посади своє резюме, характеризує вас виграшно в кожній конкретній ситуації.
  • Мова використовується у відповідності з напрямком компанії та посадою, на яку претендує здобувач. Тобто, якщо у вакансії зазначено, що резюме необхідно заповнити іноземною мовою, то потрібно дотримуватися вподобань замовника. Або у випадку, якщо резюме адресовано в іноземну компанію, де знання мови є обов’язковим пунктом.

Написати резюме на роботу: шаблон скачати

Резюме — це не просто документ, який декларує ваші навички і особливості характеру. Це ще прекрасний елемент економії часу. Ви можете розіслати його по пошті всім роботодавцям, на посади в компаніях, в яких ви б хотіли працювати. І при цьому не обов’язково ходити по всіх співбесідах, так як перше враження про вас зробить ваше резюме.

Тому дуже важливо знати нюанси складання, хоча б самого елементарного документа. Ми підготували для вас 4 шаблону, які дадуть про вас повну, коротку і точну інформацію як молодого спеціаліста:

Зразок № 1

Зразок № 2

Зразок №3

Зразок № 4

Що написати в резюме в графі мета роботи?

  • Перше, що треба зазначити — мета вашої роботи на тій посаді, на яку ви претендуєте.
  • Бажано вказати всі посади, на які ви хотіли б отримати відгук.
  • Але не варто захоплюватися і вписувати більше 3-х вакансій, де ви б себе проявили.
  • Всього 1-2 зазначених вами спеціалізацій з цілями дадуть більше шансу на розгляд вашої кандидатури.
  • Тобто ви повинні вказати, з якою метою ви претендуєте на ту чи іншу вакансію. Наприклад, «Навчити школярів старших і середніх класів історії нашої Батьківщини, навчити цінувати спадщину та аналізувати отриману інформацію, вміти показати наочно і усно, а найголовніше інформативно вивчену інформацію, запропонувати нову методику навчання і ввести її в класи в якості експерименту».

Як правильно написати досвід роботи в резюме?

  • Досвід роботи вказується в хронологічному порядку.
  • Обов’язково присутність дат у зворотному порядку.
  • Практика також вважається за досвід.
  • Вказується дата початку та дата закінчення, а потім через тире вписується посада, яку займав здобувач, і місце роботи.
  • Якщо в конкретному резюме вимагається зазначення точних дат, наприклад, останніх 3-х років, то вони вказуються у відповідності з необхідним пунктом.
  • Якщо за плечима є великий багаж досвіду на багатьох посадах, то краще зупинитися на тих, які допоможуть у даній сфері. Наприклад, якщо ви хочете бути вчителем, то досвід роботи офіціанта вам не потрібно вказувати.
Загрузка...

Як написати резюме неофіційну роботу?

  • Її можна вказати також хронологічно, як і офіційну роботу, вказуючи року, місце роботи і посаду.
  • Також можна вказати в якості отриманих та набутих навичок у графі додаткової інформації.
  • Або ж застосувати для неофіційної роботи якісну форму і вказати в особистих якостях, отриманих в процесі роботи.

Як написати резюме студенту без досвіду роботи?

  • Так як у студента трудова життя тільки починається, то для нього найбільш ефективним буде позначити його освіту.
  • Бажано вказувати те, що стане в нагоді в сфері, де б ви хотіли жити.
  • Вказуйте року, місце навчання. А ще краще — мати підтвердження, сертифікат, диплом або який-небудь інший документ.
  • Також студенту можна вписувати практику за роки навчання у зворотному хронологічному порядку.
  • Вказуйте все, що може знадобитися і стати в нагоді. Особливо, якщо за роки навчання ви мали можливість де-небудь друкуватися, друкуватися.
  • Вказуйте ваші медалі та відзнаки, якщо того вимагає сфера вашої діяльності в якості здобувача.

Що написати в резюме в графі побажання до роботи?

  • В даному розділі цілком доречно вказати посаду, на яку ви б хотіли потрапити.
  • Також тут можна вказати заробітну плату, яку ви б хотіли отримувати, оцінюючи свої навички та можливості.
  • Графік роботи також при необхідності можна відзначити в цій графі.
  • Побажання до майбутнього колективу, місцем перебування у робочий час, особливості та розташування офісу або інші нюанси носять суб’єктивний характер. Їх краще враховувати для конкретних сфер, спираючись на досвід вашої діяльності.

Які свої якості потрібно вказати в резюме, а які не варто?

  • Якими б ви прекрасними і сильними якостями не володіли, необхідно відштовхуватися саме від тих, які несуть користь для конкретної роботи.
  • При написанні потрібно враховувати те, що зацікавить роботодавця у вас, як потенційного працівника.
  • Для кращого розуміння поставте себе на місце начальника і подумайте, як ваші якості допоможуть виконати ваші посадові обов’язки.
  • Наприклад, ви хочете стати охоронцем, а в особистих якостях вказуєте, що у вас є почуття гумору і ви креативний. Ця інформація не послужить вашій прийому на посаду.
  • Правильно було б вказати ваші сильні якості для пропонованої посади охоронця — сила, спритність, сміливість, витривалість, кмітливість.
  • Писати про своїх найкращих сторонах, а особливо про недоліки, зовсім не варто — це лише відкине ваше резюме на курну полку.
  • Шкідливі звички краще не вказувати, хоча якщо ви завзятий їх прихильник, то слід зазначити, що в роботі це не завадить. Але все ж краще про них промовчати.

Як написати гарне резюме на роботу: зразок

  • Є кілька видів резюме:
    • Універсальне — документ представлено у вигляді блоків, де вся інформація інформативна і коротка.
    • Функціональний — основний акцент робиться на освіту, навичках і знаннях.
    • Хронологічне — характерний для певної сфери, в якій є великий досвід роботи.
    • Хронологічно-функціональний — резюме, яке несе послідовність досягнень у певній сфері діяльності.
    • Цільове — передбачає конкретну посаду і підкріплюється навичками, знаннями і досвідом в ній.
    • Академічне — використовується для здобуття професорсько-викладацької діяльності і підкріплюється науковими досягненнями.
  • Секрет будь-якого резюме — писати документ не під кандидатуру претендента, а під вимоги конкретного роботодавця, з урахуванням особливостей компанії.
  • Внаслідок цього на кожне нове співбесіду або при відправці в нову компанію документ потрібно пред’являти новий.
  • Пропонуємо вам ознайомитись зі зразком класичного документа.

Як правильно написати резюме на різну роботу:

Для кожної конкретної посади є свої нюанси, які мають вагу в отриманні тієї чи іншої вакансії. Розберемо основні професії та наведемо приклади інформативних документів.

Як написати резюме на роботу продавця?

  • В першу чергу, необхідно вказати досвід роботи в даній сфері.
  • Після — вказати, якими ви володієте навичками, які б згодилися на займаній посаді.
  • По-третє, вписуйте ті функціональні здібності, яких вимагає конкретна вакансія.

Як написати резюме на роботу вчителя?

  • Вирушаючи на посаду вчителя, необхідно вписувати якості, яких вимагає конкретний роботодавець, в даному випадку директор.
  • В даній професії актуально вказувати досягнення в наукових сферах, авторські нагороди та відзнаки.
  • Якщо у вас є досвід роботи в педагогічній діяльності, він буде дуже доречний.
  • Важливо й те, що любов до дітей і терпіння вітаються.

Як написати резюме на роботу бухгалтера?

Для посади бухгалтера прийнятні такі ж правила, що і для інших вакансій:

  • наявність досвіду;
  • професійні вміння;
  • досягнення;
  • особисті якості, які підвищать вашу конкурентоспроможність.

Як написати резюме на роботу вихователя: зразок

Для вихователя дуже важливі не тільки професійні, але й особисті якості. Такі, як:

  • Терпіння;
  • Професіоналізм;
  • Пунктуальність;
  • Любов до дітей;
  • Доброта;
  • Досвід;
  • Навички поводження з дітьми дошкільного віку.

Зразок резюме для вихователя

Як написати резюме на роботу адміністратора, менеджера?

Для адміністратора або менеджера в якій-небудь сфері необхідно володіти такими якостями, як:

  • Стресостійкість;
  • Порядність;
  • Терпіння;
  • Доброзичливість;
  • Привітність;
  • Вміння залагодити проблеми мирним шляхом;
  • Активність.

Окрім іншого, досвід роботи завжди збільшить шанси на передбачувану до заняття вакансію.

Як написати резюме на роботу в банк або МФЦ?

Щоб написати резюме на роботу в банк або МФЦ, можете скористатися зразками з нашого сайту:

Зразок резюме для працівника в банк

Зразок резюме для працівника в МФЦ

Як правильно написати резюме на роботу водієм

В основному, для професії водія потрібні співробітники з хорошим досвідом роботи, пунктуальні, з наявністю особистого транспортного засобу. Якщо ці пункти входять список характерних для вас чорт, то зверніть увагу на приблизний шаблон документа.

Як написати резюме на роботу англійською?

Головне, що необхідно при складанні документа на іноземній мові — знати і володіти ним на рівні вільного носія. Так як при неправильному перекладі вас не зрозуміють або не зорієнтуються у вашій інформації. Також важливо й те, що складати документ іноземною мовою потрібно тоді, коли від вас це вимагає роботодавець. Пропонуємо вам декілька зразків:

Зразок резюме на англійській мові

Зразок хронологічного резюме англійською мовою

Як краще написати резюме на роботу: що важливо для роботодавця?

  • Для роботодавця важливий не тільки ваш досвід як співробітника, але і ваші особисті якості як людини.
  • Вказуючи ті чи інші якості свого характеру, вписуйте лише ті, що несуть користь для конкретної посади.
  • Якщо у вас є якесь хобі, яке може вплинути на просування вашої кандидатури, то його краще вказати в графі додаткової інформації.
  • У деяких компаніях потрібні або можуть знадобитися рекомендацій, їх можна подати окремо.
  • Дуже важливо писати дату складання вашого резюме, якщо дата стара, то роботодавець побачить, що ви в пошуку вже давно. Тому до кожного інтерв’ю проставляйте свіжі дати.
  • І саме головне — це готовність підтвердити все, що ви пишете про себе в резюме.

Як написати резюме, щоб взяли на роботу: висновки

  • Вибирайте конкретні формулювання;
  • Пишіть обґрунтовано і ясно;
  • Віддавайте перевагу позитивній інформації;
  • Приділяйте увагу своїм досягненням;
  • Перевіряйте кілька разів на грамотність;
  • Будьте послідовні у написанні;
  • Слідкуйте за стильовим оформленням;
  • Використовуйте тільки правдиву інформацію, яку зможете підтвердити.

Поширені помилки, які зустрічаються в написанні резюме:


Резюме — це документ, що несе головну інформацію про людину. Це те, про що можна сказати — «перше враження». І в більшості випадків, саме по ньому судять про вас як особистості. Тому ми пропонуємо вам правильно складати резюме, щоб вас точно взяли на бажану посаду.

Загрузка...

Дивіться також:

Comments are closed.